„Finał Super Bowl” czyli mecz wyłaniający mistrza w futbolu amerykańskim. Przeciętny Polak wie o tym sporcie tyle, że piłka jest w kształcie jajka, a zawodnicy noszą rycerskie stroje. Jednak w branży marketingu video to wielkie święto. Właśnie tej nocy rodzi się trend video na najbliższy rok. Najdroższe pasmo reklamowe – 5,6 mln $ za 30 sekund, prześciganie się różnych marek w pomysłach na promocję produktu i filmowy styl spotów, to wszystko co zobaczyć mogą widzowie w przerwach na reklamę podczas finału. Postanowiłem napisać własną recenzję najciekawszych spotów reklamowych 2020 roku.

Reklamy w filmowym stylu

Tu na pierwszy plan wychodzi Toyota, która nawiązuje do hollywoodzkiego kina. Podczas reklamy modelu Highlander, zobaczymy kilka odsłon stylistyki filmowej, a wszystko zamyka klamra funkcjonalności marki.

Reklama produktu spożywczego

Bohater, który znalazł wymówkę przed wykonywaniem różnych obowiązków. Jaką? Zobaczcie sami! Warto zaznaczyć, że w reklamie Cheetos wystąpił znany na całym świecie MC Hammer ze swoim nieśmiertelnym przebojem „U Can’t Touch This”.

Reklamy w stylu Story:

No i tutaj uroniłem łzę. Starszy mężczyzna wspominający swoją zmarłą żonę. Google pokazał jak poruszyć widza nie robiąc superprodukcji, liczy się pomysł i historia. Myślę, że ten spot wygrywa ranking najlepszej reklamy Super Bowl 2020.

Reklamy motoryzacyjne

KIA – Dlaczego akurat ta reklama? Piękna opowieść o wartościach, pasji i ciężkiej pracy, która może doprowadzić nas do sukcesu. Zły start nie oznacza złego życia. Piękne wartości, które odpowiednio pokazane, zawsze będą działały na wyobraźnię.

Podziękowanie

Czasami ciężko nam podziękować za uratowanie kogoś bliskiego. Właściciel firmy Weathertech David MacNeil w nietypowy sposób odwdzięcza się weterynarzom, którzy uratowali jego psa. Reklama, może nie jest w filmowym stylu, ale gest (kosztująca 5,6mln$) emisja podziękowań za uratowanie członka rodziny – to coś wartego uwagi. Podobno całość środków zebranych z emisji spotu zostanie przekazana na leczenie psów dotkniętych chorobą nowotworową i zakup specjalistycznego sprzętu do badań czworonogów.

Typowa Ameryka

Po za tym masa typowego dla Ameryki i jej kina humoru, ciętych dialogów, przykładem może być Hyundai.

Czy Facebook musi się reklamować?

Facebook po raz pierwszy na Super Bowl. Obecność w tym paśmie podkreśla prestiż swojej marki. Oglądajcie do końca, bo w reklamie zagrał sam …

Trend EKO

Na koniec ponownie motoryzacja, ale z wątkiem ekologicznym. Coraz większą wagę kładziemy na to by być bardziej EKO. O tym również przekonuje nas AUDI.

Oczywiście to tylko prywatne przemyślenia na temat reklam. Każda produkcja zasługuje na pochwałę, a wymienione wyżej to te, które skutecznie zwróciły moją uwagę.